Bytte og retur
Bytte og retur
Varer må returneres i vesentlig samme stand som de ble mottatt.
Produkter som mottas som ikke kan godkjennes som retur vil returneres til kunde igjen, og ikke byttes eller krediteres. Dette gjelder feks varer som har sminke flekker, ikke returneres i original emballasje, og hvor en kan se produkt har vært brukt av kunde.
Skadet vare
Det er mottagers ansvar å sjekke varen/forsendelsen og melde fra til oss om eventuelle skader som har oppstått under frakt. Dette skal skje senest innen 6 dager etter mottatt vare.
Bytte av varer
Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge, eller til et annet produkt, må du legge inn ny bestilling på vår nettside.
Du fyller ut angreskjema og sender varen i retur til oss. Vi krediterer returen når den ankommer vårt lager, senest innen 5 dager. Har du faktura fra Klarna anbefaler vi at du logger inn på Min Side og forskyver forfallsdato for å unngå purregebyr. Vi anbefaler å sende retur med sporing. Returkostnader dekkes av kunde.
Du kan sende varen(e) i retur til:
Norske nettbutikker AS
Hardangerveien 74
Seksjon 5
5224 Nesttun
Mrk: Kaffelageret.no
Skriv tydelig navn og ordrenummer på angreskjemaet. Sørg for at varene du vil bytte /returnere er ubrukt og at alle etiketter sitter på. Returkostnader dekkes av kunde.
Undertøy og intimprodukter kan ikke byttes ikke.
Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Du har alltid rett til å heve kjøpet innen 14 dager, uten å oppgi noen grunn til det . Angrefristen begynner å løpe fra den dagen da du mottar siste vare av bestillingen din. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Du må sende varene tilbake til oss eller levere dem tilbake uten unødig forsinkelse, og uansett ikke mer enn 14 dager fra den dagen da du informerte oss om ditt ønske om å heve kjøpet. Varer må returneres i vesentlig samme stand som de ble mottatt. Ved korrekt gjennomført retur (iht. angrefristloven) tilbakebetales varens fulle pris til kjøper. Dersom varer lukter matlukt, sigarettrøyk, har sminkeflekker eller har dyrehår eller lignende er dette ikke i samme stand som ved mottak.
Angrerettsskjema er vedlagt i ordrebekreftelsen som tilsendes pr. e-post. En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres. Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur, bli returnert til avsender evt verdiredukjson av vare trekkes fra refusjon. Vi anbefaler å sende retur med sporing. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig. Vi anbefaler å sende retur med sporing. Vi vil ikke refundere frakt ved bruk av ekpress eller hjemlevering.
Hvordan benytte seg av angreretten
Dersom man ønsker å benytte seg av angreretten må man som regel gjøre det innen 14 dager etter hele varen er mottatt. Ved fjernsalg er fristen senest tre måneder etter varen er mottatt eller ett år hvis opplysninger om angrerett ikke er gitt til kjøperen. Dersom man har kjøpt livsforsikring eller individuell pensjonsavtale, er fristen 30 dager.
Fristen løper fra man har fått varen eller dagen etter man har kjøpt en tjeneste, og all informasjon som er nødvendig om angrefristen er sendt over fra selger til kjøper.
Man trenger ikke angi noen grunn for at man angrer, og det trenger heller ikke foreligge noen mangel ved tingen. Det er rett og slett nok at man angrer. Det eneste man må passe på, er å overholde fristen. For å overholde fristen kan man skrive en e-post til selger om at man angrer og legge ved skjemaet selger skal ha sendt. Det stilles ingen formkrav til meldingen, så lenge den kommer frem til selger.
Kjøper er selv ansvarlig for trygg retur. Det er derfor viktig å pakke varen godt, samt ta vare på kvitteringen for frakt. Da har man sitt på det rene dersom pakken forsvinner i posten, noe som kan skje fra tid til annen.
Returkostnaden er det kjøper som må stå for, hvis selger ga beskjed om det på forhånd og det ikke er avtalt noe annet. Selger kan derimot ikke ta noe ekstra gebyr dersom kjøper benytter seg av angreretten.
Alle produkter som returneres må være ubrukt og pakket inn i original produktemballasje (slik du mottok produktet).
Sendes i retur til:
Norske nettbutikker AS
Hardangerveien 74
Seksjon 5
5224 Nesttun
Mrk: Kaffelageret.no